25 Eylül 2013 Çarşamba

ANTiBİYOTİK ALERJİSİ

Kötü şeyleri yazmak ne zor!
Çok ağır geliyor ama çocuğun varsa yaşayacaksın,basite hafife hiç almayacaksın! Boğaz enfeksiyonu geçirdiğimiz haftayı takiben ateşsiz günlere geçtik,geçtik geçmesine ama penisilin tedavisi ardından antibiyotik şurupla devam ettik çünkü Boğaz'da hafif kızarıklık devam ediyordu.
Birden önce yüzünde yanağında başlayan sivilce gibi kabarıklıklar oluştu,ertesi günü 6.hastalık benzeri tüm vücuda yayılan kırmızı lekeler? Doktorumuza göre evet tamda 6. Hastalık.aynı günün akşamı geç saatlerde vucüt gitgide kabarıyor siğil şeklini alıyordu. Vakit kaybetmeden acile gittik,doktor bunun antibiyotik alerjisi olabileceğini söyledi ve şurubu hemen kesti,yanında alerji şurubunu ekledi,- Kullanın tekrar bakalım. Dedi.
Ertesi günü artık 3.günümüz ve o siğiller geniş tabakalar halinde vücuda yayıldı.yüzde kısmen,avuç içleri,ayak tabanları ,sırt,göğüs ve kulak arkaları birazcık ...
Bunun için yapacak bişey yok! Çok fazla kaşınmıyor ama huzursuz,ateş hiç yok,oldukça enerjik ,iştahı yerinde! Sadece geceleri beni istiyor ve huzursuz mıkırdanmalar ..gündüz ılık banyo, gece kaç olursa olsun kaşınıyor ihtimalini düşünüp yine ılık banyo! Evet rahatlıyor ve uyuyor.. 4 ve 5.günlerimizi böyle hiçbir hafifleme olmadan geçirdik.6. Günümüzde tekrar doktor kontrolüne gittik,birkaç alerji şurubu daha önerdi,şimdi kullanıyoruz onları ve bugün 8.günümüz. Artık sönmeye yüz tuttular önce rengi değişiyor kolları hala hafif kırmızı ama henüz döküntü şeklinde değil,   Doktorumuz bunun 10-14 gün sürebileceğini söyledi,şimdi hızla iyileşiyor evet ama bu çok sıkıntılı ve zorlu bir süreç.
O kadar antibiyotik kullanımına karşın vücudun bu reaksiyonu göstermesi kaçınılmazdı belki ama bir yerde her ne kadar istemesekte mecbur kalıyoruz bu tedaviye maalesef, eğer kullanmayı reddetseydik boğaz enfeksiyonu hafife alınacak bişey değil daha kötü sonuçlarla karşılaşabilirdik belki ! Şimdi artık neye alerjisi olduğunu biliyoruz ve buna göre adım atacağız, sonraki adım olarak yapacaklarımız başka uzman bir hekime daha götürmek, iyi bir dermotolog bulmak ve bir alerji testi yaptırmak .. Bunlar için araştırma yapacağım elbet, ne diyelim önce SAĞLIK olsun.
Üzülmemek için ihmal etmeyin..
Sevgiyle kalın :) 
(16 aylık milda )
Resimleri aşama aşama paylaştım :(

22 yorum:

  1. ayyy kıyamam cok ama cok gecmısler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Cnm çok teşekkür ederim

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun,benimde kızımın antibiyotik alarjisi var.Ama her antibiyotiğe karşı değil..Amoklovin tarzı antibiyotiği kullandığımız zaman farkettik bu durumu,ama alerjisi olup olmadığını kesin anlıyabilmek için Kocaeli Üniversite hastanesinde tam teşekküllü alerji testi yaptırdık.İlk önce dışarıdaki etkenlere karşı alerji testi yaptılar.İlk testte çimene,kavak,fındık,zeytin ağacına ve yabancı otlara karşı alirjisi çıktı.(Alerjisi olduğunu bilmeden önce dışarı çıktığında özellikle bahar aylarında vücudu kızarıyor ve kaşınıyordu.Bende hep yediği aburcuburlara bağlıyordum.Kızım 14 yaşında ve 2 sene önce alerjisi çıktı) İkinci alerji testini ise ilaçlara karşı yaptılar ve ilacı doz doz vermeye başladılar hemen ilk dozda vücut kaşınmaya ve kabarmaya başladı.Sonuç olarak penisilin türevlerine ve amoklavin tarzı antibiyotiklere alerjisi var.Doktora gittiğimizde muhakkak söylüyoruz ,ona göre ilaç veriyorlar.Ve çok dikkatli olmamız gerektiğini ve her hastaneye gittiğimizde alerjisi olduğunu söylememizi aksi taktirde çok ağır sonuçlarla karşılaşabileceğimizi belirtiyorlar.Bizde dikkat ediyoruz,kızım da farkında çok zor bir durum...Alerji testini muhakkak yaptırın.Hem dış etkenlere karşı hemde ilaçlara karşı..Çok geçmiş olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ne kadar teşekkür etsem az, bu bana epey yok gösterdi şimdi.5 gün boyunca penisilin oldu ve 6.günde ceftinex aldı ondan sonra başladı,doktor %95 ilaç dedi ama bizimde bu testi yaptırmamız şart, çok haklısınız geç kalmadan..

      Sil
    2. Tekrar teşekkürler uzunca yazıp önemsediğinız için,sevgiler :)

      Sil
    3. ben de bir iki gün önce kullandım ama hemen kestim bir defa verdim ama kizarik gitmedi kaşıntı yapmıyor ama popo tarafı ve ayak kisminda çok var

      Sil
  3. çok üzüldüm. geçmiş olsunn:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten şaşkın oluyorsun böyle durumlarda çok teşekkürler :)

      Sil
  4. geçmiş olsun neyse ki antibiyotik alerjisi olduğu tesbit edilmiş bazı doktorlar farketmeyebiliyor ve bilmeden kullanmaya devam edebilirdiniz belki de :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Cnm evet ama yine de test yaptırmamız lazım, belli ki ilaçlara karşı duyarlıyız maalesef :)

      Sil
  5. Geçmiş olsun canım, acil şifalar dilerim !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Âmin çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Sami Ulus Çocuk hastanesine (Ankara'da) gittik. 4 yaşındaki oğluma söylediğimiz halde antibiyotik olarak amoklavin verdi. 8. günde birden bire oğlumun bütün vücudunu aşırı şekilde kızarıklık ve kabartılar bastı. Oğlum kaşınmaya başladı. Doktora söylediğimiz halde maalesef bizi resmen kandırdı. Amoklovin'in penisilin türevi olmadığını kesinlikle yan etkisi olmayacağını söyledi. Sakın doktora inanmayın. Şu anda atraks isimli ilacı verdiler. Niye alerji testine göndermediler hala anlayabilmiş değilim. Başka bir doktora götürdük. Çok dikkatli olmamızı, devam etmesi halinde damar iltihaplanması olabileceğini söyledi. Damar iltihaplanması olursa neler olabileceğini sorduk. Maalesef bilgi alamadık. Aman doktora güvenmeyin. Gözlerini kırpmadan yalan söylüyorlar. Doktora dayak attığın zaman da can güvenlikleri olmadığını söylüyorlar. Yalan söyleyen bir doktora karşı hastaların can güvenliği var mı?

    YanıtlaSil
  7. Cefinex bize de kasinti dokuntu yapti acildeki dr net bir sey soylemedi sefdirin grubu oldugu icin ben ilaca bagladim szin yazinizi gorunce de oyle anliyorum :( kac gun surer bilmiyorum kabarip sonuyor yineyine basliyor bugun birden oldu sabah ;( cok uzgunum...

    YanıtlaSil
  8. Cefinex bize de kasinti dokuntu yapti acildeki dr net bir sey soylemedi sefdirin grubu oldugu icin ben ilaca bagladim szin yazinizi gorunce de oyle anliyorum :( kac gun surer bilmiyorum kabarip sonuyor yineyine basliyor bugun birden oldu sabah ;( cok uzgunum...

    YanıtlaSil
  9. Bogaz enfeksiyonu oldugu icin 7 yasindaki ogluma dr ceftinex verdi 5 gun kullandiktan sonra ilaci kestim yaklasik bir hafta sonra vucudunda kasintili kirmiziliklar meydana geldi bir aydir devam ediyor allerset veriyordum allerji testi oldugu icin bir haftadir vermiyorum dr vermemem gerektigini soyledi kizarikliklarin ebati kuculmus durumda su anda ama hala az da olsa cikiyor yarin test yapilacak hayirlisi insallah

    YanıtlaSil
  10. Yazilari okudum da su anda benim oglum dayasiyor anti biyotik.etkisini. ve korkuyoruz bise olur diye. Goturduk doktora alerji surubu verdi ama gecmedi. Cocuk hala kizarik. Ve sigilgibi oldu vucudu. Doktor cok onemli. Allahim korusun. Cocuklarimizi. Isini iyi yapmayan doktorlardan

    YanıtlaSil
  11. merhaba çok geçmiş olsun benim kızım da aynı şekilde ben birgün kullandım ama geçmedi neye kime guvencez bilmiyorum

    YanıtlaSil