14 Mart 2013 Perşembe

10.AYDAYIZ:))

On ay geride artik,buyuyor mildam :))cunku ;
-76 cm olmus,on aylik milda tam on kilo oluvermis.masallah kizima,iyi ilerledik ama bundan sonraki aylar herhalde yavaslayacaktir:) bakalim artik
-oyuncaklariyla oynuyor,silindir seklindeki oyuncagina halkalari gecirebilecegini biliyor fakat yeterli olgunluga erisemediginden henuz yapamiyor
-Hayir nedir biliyor,ama isine gelmiyorsa o evet oluyor,hatta bazen hayir dedigim seye gulerek gittigini yakaliyorum,aslinda cok eglenceli oluyor ama ciddiyeti korumak lazim:)
Herseye hayir demiyorum,cogu seye dokunuyor,gidiyor,mesela mutfakta en sevdigi kose sogan patates kosesi bundan  cok hoslandigi icin yasaklamiyorum.
-cok degisik huylari var ;yeni gordugu oyuncak yada baska bisey asla dokunmuyor once suzuyor,isaret parmagiyla dokunup sevdiyse zaten agzina goturuyor,hareketli oyuncaklar onu once korkutuyor,geri geri emekleyerek kaciyor:) alisinca guluyor tabiki:)
-Evet cogu seyi hala agzina goturuyor ve bundan cok zevk aliyor,bu aralar emzigine pek bi duskun oldu,hele o emzigini yonetmesi yok mu?bayiliyorum o haline
-Kendine kendine bize oyunlar yapiyor perdelerin arkasina gecip eliyle perdeyi yuzune kapatip ce ee oynuyor,yada fileli,delikli bisey varsa elinde onun aralarindan bizimle gozgoze gelmeye calisiyor.
-soyledigim cogu seyi taklit ediyor,ogrendiklerini bir bir siraliyor,abakusumuz var ben on'a kadar saymaya  baslayinca aliyor abakusunu biiiii diye soyleniyor:)) ve ben onunla oynamaktan muthis zevk aliyorum,ogrenmesi,taklit etmesi,(herseyi taklit ediyor mesela babasinin uyumasini gibi)gulmesi,konusmaya calismasi :)
Mesela;ap,ficifici,dede,baba,ve anlamadigim daha bi suru sey,cok konusuyor kendine kendine ama tum bunlara ragmen hala Anne demiyor :)
-Geceleri 10-11 saat uyuyor(bazen 2 kez uyaniyor,bazende 4 kez ,emiyor ve uykuya devam) gunduzleri toplamda 3 yada 4 saat uyku uyuyor.Bu arada burun tikanikligi cok sik yasadigimiz icin artik 17,18 derecede uyutuyorum,doktorumuzda boyle soyledi zaten siki giyinsin ama oda sicak olmasin,aynen uyguluyorum,ve sonuc mukemmel:)
-Bu arada ustte 4 altta 2 olmak uzere alti tane disimiz var,parmagini agzina sik goturmeye basladi,acaba bir dis daha mi geliyor ki?Cunku bazen geceleri agliyor,gunduz de durum ayni.arada da olsa herhalde agri yapiyor,gorucez bakalim.
-bu arada bu ayin en belirgin dongusu 25sn kadar desteksiz ayakta kalabiliyor.ilk kez uzun kalisi tamda onuncu ayina denk dustu,12.03.2013
-Ayrica disari cikarken kapiyi her actigimda ki tepkisi sahane!girtlaktan hiii diye sevinc nidalari atiyor ve nerede cocuk gorse seviniyor,konusmaya calisiyor ve tatli tebessumler saciyor etrafa,cok mutlu oluyor sokaklarda dolasirken.
-Haftada 3 kez mutlaka banyo yapiyor ve hala banyoya giderken cok seviniyor,banyodan sonra bebe yagini surup mutlaka masaj yapiyorum ama onu giydirmek  hala cok guc cok zorlaniyoruz,babasi tutup ben corabini ancak giydirebiliyorum.
Benim tatli kuzum boyle iste,her gecen gun onu daha cok seviyorum,bunu daha yeni dogdugunda soylemistim,bana tepkileri arttikca daha da guzel oluyor hersey,bazen ona soyle diyorum sessizce: - milda sen benim en iyi dostum olurmusun? Mildadan cevap:-iiiiii yani evet anlamina geliyor sanirim,sonra beni opermisin bir kere diyorum,o bal dudaklarini yanagima degdirip kaciyor:)
Ben daha ne isterim ki allahtan,sadece saglik ve huzurr.seni seviyorum milda hemde cok, babanda cok seviyor seni..
13.03.2013 candarli park

17 yorum:

  1. Maşallah ona, keyifle okudum, e biz de 9. ayımıza girdik, merakla bekliyoruz hergün yeni yeni haraketlerini, mimiklerini.
    Sağlıkla büyüsünler inşallah kuzucuklar: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cok tesekkur ediyorum,bende sizi takip ediyorum tabiki de,saglikla buyusun kuzucuklarimiz :)

      Sil
  2. Maşallah size ! Havalar ısındı, parklara başlamışsınız ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ama ne eglendi o parkta,bahar geldi bizede...

      Sil
  3. Nalan sanki Lina'yı okudum inan tuhaf ya bu kadar benzerlik olur
    sağlıkla büyüsün Milda kuzum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) zaten baka baka benzettim,birbirlerinede benziyor onlar

      Sil
  4. Kızıım bu şimdiden bu kadar güzel olursa büyüyünce n'olcak? Hey maşallah yahu. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buyusun senin yaninda hep,sen olunca kimseler bakamaz ona :)))

      Sil
  5. Masallah kuzuya , yalniz soyle ona daha fazla guzellesmesin yeter artik :) Ayrica uzun boylu olacak minik kuzu sanirim :)

    YanıtlaSil
  6. Ahh sorma uzuyor ve babasindan oturu uzun olucak besbelli,bende sibelimizi bekliyorum sabirsizlikla:)

    YanıtlaSil
  7. ayy yaa çok tatlılaşmış annesi,poğaça olmuş bu,öp benim için
    hani çocuk görünce çok seviniyormuş ya,Özgün de böyle ama çoğu çocuk kaçıyor,yüz vermiyor,gülümsemiyor bile..böyle anlarda çok üzülüyorum,insanlar değişik,çocuklar da öyle.umarım hep insancıl,tatlı huylu çocuklarla karşılaşıp,mutlu mutlu oyun oynasın ve bu ömrü boyunca sürsün,hep iyi insanlarla karşılaşsın.kimse onları üzemesin
    artık büyüdükçe insan içine karışmaya başlayacak,çocukların arkasından koşacak,inşallah hep kendi gibi insancıl olsun karşısına çıkanlar
    akıllı kız,tatlı kız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen cok dogru soyluyorsun tum bunlar olurken milda gulumserken etrafa cogu cocuk gulmuyordu bile,buraya yazmaya gerek gormemistim bile:( insallah hayati boyunca kendi gibi dostlari olur,ama hayat iste iyi hazirlamak lazim,onguzel gunleri gorelim insallah,neyse konu cok uzun biz buralardayiz konusuruz yine ,cok cok optuk sizi

      Sil
  8. maşallah subanallah.. nasıl bir güzelliksin sen ya.. taytaylar da başlamış.. çok güzel büyüyor minik kuzu.. allah nazarlardan saklasın o güzel yüzünü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin sevgicim cok sagol,insallah hep gorucez burdan guzel gunlerini,taytaylar basladi,yurumeye cok hevesli kuzum

      Sil
  9. şu patetes soğan kısmı bizde de aynı yaaa.saatlerini geçirebilir sarımsaklarla:))bu arada Nil de 10 aylıkken anne demioyrdu.şimdi ağzından düşürmüyor bekle derim:))ama maşallah mildaya çok ama çok tatlı olmuş..allah sağlıklı uzun ömür versin.nazarlardan korusun allahım:)

    YanıtlaSil
  10. maşallah diyorum Allah bağışlasın..benımkıde 7 aylık

    YanıtlaSil