24 Eylül 2012 Pazartesi

KIZIMLA YENİ DOĞAN DENEYİMİM:)

Belki çok geç kalınmış bir yazı fakat tecrube edinmeden de yazmak olmaz,kızım sende oku işine yarayabilir; bak sana nasıl baktım ilk zamanlar:)
 Aslında şanslıydım öyle ağlayan,gazı olan,uykusuz bir bebek değilsin..ben şimdi 0-3 aylık dönemini yazıyorum.
Doğar doğmaz şükürler olsun ki sütüm geldi,öyle mamaya falan gerek duymadan rahatça emzirebildim;rahatça derken yardımsız asla yapamadım emzirmeyi,hem dikişlerim acıyor beynim tamamen orada,hemde emme gücü henüz zayif olduğundan zorlanıyordum;kızkardeşim hep yanımdaydı,sürekli mildanın başını tutup emmesine yardımcı oldu..öylesine şükür ediyorum ki iyi ki de bir kızkardeşim var..bunun için anneme bile teşekkür etmeyi ihmal etmedim ..nurdanı doğurduğun için çok teşekkür ederim sana annecim..
İlk 10 gün sürdü zorlu deneyimim..sonrası öyle mutlu ve huzurlu geçti ki sanki ben öncesinde defalarca bu duyguyu yaşadım..boşuna değildi tabi..annelik iç güdüsel bir davranıştır..tıpkı yenidoğan refleksi gibi..hastahaneden çıkar çıkmaz derin nefes aldım bizi evde mutlu bir kalabalık karşıladı,hastahanede yanımda nurdan ve selami vardı.. ilk gecemizi yazmıştım zaten..yorgunduk ama herşeye değerdi..ilk zamanlar sütün bolca olduğundan ve milda ederi kadar emdiği için bir süt sağma makinası gerekliydi,hemen o manuel olan basit bir pompa edindik ve çok işimi gördü halen arasıra kullanıyorum(4,5 aylık milda).ben biberon hiçbir şekilde kullanmadım ama dr.brown edindim bir tane sonrasında belki kullanırım.dedim ya kızım beni hiç üzmedi diye bazen ağlardı elimiz ayağımıza dolanırdı..bunun için çok şanslıydım çünkü öyle uykusuz geceler yaşamadım ben.Göbeğimiz 12.günde düştü..hatta altını değiştirirken baktım ve yerinde yok meğer badinin arkasına saklanmış ..korktum kaybettim diye çünkü onu saklayacaktım..evet göbek bağını cüzdanımda saklıyorum..saklamak istedim o benim kızımla aramda olan en önemli yaşamdı bunu toprağa gömemezdim..bu yüzden hep benimle şimdi..ilk banyosunu da göbek bağının düştüğü gün yaptık..hep istediğim gibi oldu babasıyla birlikte yıkadık kızımı..öyle zor bi deneyim değildi ama biraz ağladı.sünger falan kullanmadım,kulaklarına su kaçmadığı için çok rahattım bu yüzden yüzdürerek yıkadık kızımı.şimdilerde banyo çok zevkli:) ama ilk banyo olmadan önce 5.gün banyo kadar bir temizlik oldu pamuklu bezle silip,başını yıkamıştık..bunu da ben yapmıştım..ilklerini hep yaşamak istedim ki öyle de oldu..banyo setini sebamed aldım.çok memnun kaldım şu anda bile onları kullanıyorum..milda doğduğunda yağmurlu bir gündü..aslında öyle çok sıcaklarda olmadı ama pişik hiç olmadı desem yeridir,olduğunda ise sadece kantaron yağı kullandım..ertesi güne hiçbişeyi kalmamıştı..bu yağ tamamen bir mucize..zaten evde ben her türlü yara,bere,ağrı gibi klinik durumlarda kullanırım kantaronu:)
Yaz geldiğinde hergün banyo yaptırdık.banyo şarkımız kırmızı balık..onu duyduğunda sadece gülüyordu..banyodan sonra  bebe yağı masajı:) şimdi hala devam buna..bakalım kışın düzen nasıl olucak?
Mildanın çamaşırlarını dalinin granül sabunla,yumuşatıcısını da dalin pembe kapakla yapıyorum..roxy almıştım ama kokusunu sevmedim ben değiştirdim hemen..bende biraz takıntıdır koku..çamaşırlarının arasına türk hamamı sabununu koyarım mutlaka,bazen bu sabun kokusu alerji yapabilir ama benin kızımda yapmadı o yüzden rahatlıkla kullanıyorum..mis gibi sabun kokuyor..bunu seviyorum:)
Gelelim gezmelere öyle ilk 20 gün 40 gün dışarı çıkılmıyor diye bişey yok..bi kere doktora çıkıyosun zaten kalça ultrasonu için,aşısı için vs..ama adettendir diye yirmi kırkını çandarlıya yaptık biz anneannesine ve dedesine gittik..orayada park yatak aldık çünkü yazın çoğu günlerimiz orada geçecekti..ki öyle oldu yatağını da çandarlıyı da çok sevdi kızım..temiz hava iyi geldi bize..
İlk 3 ay uykularımız düzenli geçti hala öyleyiz çok şükür ama..3 aylık dönemde de gece günüz ayrımı için epey mücadele ettim;geceleri içim gitsede seni hiç sevemedim,hiç konuşmadım..hep ayrı odamızda emzirdim..gündüzleri aydınlıkta hep konuştum..gündüz oyun,gece uyku bunu gerçekten yaptım:) ama bu 3 aylık dönemde 5 saat kesintisiz uyuyabiliyordu geceleri..şimdilerde(4,5 ay) 3 saatte bir kalkıyor emmek için..ama bende rahatlıyorum tabi ki; hemen uykuya dalıyor neyse ki:)
Mildanın kıyafet seçimi ne gelince öyle çok eşya almamıştım ben zaten..özellikle yaz olunca gerçekten hiç gerek olmuyo buna çünkü çok çabuk büyüyolarmış ama en kullanışlı eşya derseniz kendinden eldivenli olmalı mutlaka zıbınları, çünkü eldiven tek başına sinir bozucu olabiliyor,ayrıca küçük olmalı üç beş kıyafeti prematüre olmalı..ne olursa olsun her yeni doğan minicik oluyor çünkü..tabiki de beklenen doğum kilosu dikkate alınmalı..benim kızım 3 kilo doğmuştu ve aldığım yeni doganları ona çok büyük gelmişti..bu yüzden prematüre kıyafet mutlak olmalı derim:)onun dışında yaz bebeği olmasından ötürü şanslıydım;kıyafetleri hep tek kat oldu..hasta olmadan atlattık ilk dönemimizi..bu arada sarılık olmadık biz..sadece öyle aa sarımı beyaz mı derken zaten milda olmuş geçirmiş..doktorumuz öyle dedi:) ben acıcını epey çıkarttım sanırım yazının çok uzun oldu ama muhabbet eder gibi yazdım işte..şimdi fotoğraflarda koydum tabi ki ilk zamanlarımızı ve ilk günlerde bizim hayatımızda önemli yeri olan teyzemizle de koyduk resmimizi..onlar benim hayatımda çok önemli..mavişlerim benim:)

Bu arada bebe confort bebek arabamızdan da olduça memnunuz gerek pratikliği,gerekse kullanışlılığı ve hafifliğiyle bizi oldukça rahatlattı..bu fotoğraf ilk gezmemiz.20.gün çandarlıda:)
                                                                                             Sevgiyle kalın...

6 yorum:

  1. oyyy kuzu masallah sana..

    neden yumusatcı kullanmayı tercıh edıyorsun.ustelık parfumlu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canımm çok teşekkür edriz:) yumuşatıcısız çamaşır hiç yıkayamıyorum temizmiş gibi gelmiyor bana;ama bebeklere özel boya içermeyen formül olduğu için rahatım aslında,tamamen hijyen ortam sağlamak mümkün olmuyor maalesef:((

      Sil
  2. Göbeklerini ben de hiçbir yere atamadım halen evdeler aslında ne yapacağıma da karar vermiş değilim
    acaba evde kalsa kuzular da hep dizimin dibinde olur mu :))

    bu arada ben de dalin yumuşatıcı kullanıyordum ama kokusu güzel olmasına rağmen çok fazla gelince burnuma organik (!)sodasan denemeye karar verdim
    lakin onunki de çamaşır suyu kokusunun birebir aynısı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım benciliz biraz,sonrasında onları evde tutabilene aşk olsun,ama yinede bizde kalmalı diye düşünüyorum:) öncesinde yumuşatıcısız kullandım ama sevmedim sert geldi çamaşırlar,bu yüzden azıcıkda olsa kullanıyorum.birde sodasan denemeli:))

      Sil
  3. Canım senın kız benım yuregımı daha hızlı attırıyor :) her baktığımda dua edıyorum bu da kız olur ınsallah dıye. Ben parfümsuz , yumusatıcısız neredeyse doğal ürünler tercıh edıyorum , doğduğundan berı antıalerjık çamaşır sabunu kullanıyorum. Gobegını ben de atmadım benım annem ev de saklamış ama bak ta amerıkaya gelın oldum :) benım saklama sebebım aramızdakı en onemlı bağlardan bırı olduğu ıcındı sendinde böyle düşünmene cok sevındım;)

    YanıtlaSil
  4. :) umarım allah gönlüne göre verir,ve inşallah bir kızın olur,barışta onun abisi olur:) evet bende kokusuz yapamıyorum,allahtan milda da alerjık bir durum yok..göbek bağı adı üstünde bizim en büyük bağımız..saklamam gerekti diye düşündüm..sen nasılsın şimdi,herşey yolunda mı?

    YanıtlaSil